Bloemen in de zon

Bloemen. Ik houd ervan.
Zon. Ik houd ervan.
De combinatie van beiden. Ik houd ervan.
Maar mijn net gekochte vaas vol met bloemen in de vensterbank zetten waar de hele dag de de zon op staat doe ik maar niet.

Bloemen in de zon (5)

 

Het idee dat mijn prachtige mooie bloemen in de snikhete zon achter een raam moeten staan verban ik dan ook maar snel uit mijn gedachten.
Wat ga ik dan op de vensterbank zetten?

Kaarsen? Nee, een troosteloos omgevallen en gesmolten kaars is ook niet het beeld waar men op zit te wachten als ze langslopen.
Laat staan het aansteken van zo’n hoopje kaars als het schemerig begint te worden en je in het kader van ‘hygge’ een kaars aan wilt steken. Dat is gewoon niet te doen. Vind het lont maar eens.

En zo loop je weken je inspiratie te zoeken die spoorloos verdwenen was, om ineens binnen een uur te bedenken wat je met je raam moet doen.
Bloemen die wel in de zon kunnen staan!
Ik ‘hing’ 2 bloemenkransen op en maakte een bloeiende bloementuin.
Mijn vensterbank blijft verder helemaal leeg, want als de zon op mijn raam schijnt, liggen de bloemen ook ineens op de vensterbank.

liefs
Joyce

2 gedachtes over “Bloemen in de zon

Geef een reactie

