Shoot Photo Challenge #16: Omgeving

‘Omgeving’ heeft natuurlijk meerdere betekenissen. De ruimte om ons heen, de mensen met wie we omgaan, de omstandigheden van temperatuur, luchtvochtigheid etc of zoals Wikipedia mij vertelde: “ In de topologie en aanverwante deelgebieden van de wiskunde is een omgeving een van de basisconcepten voor een topologische ruimte. Het geeft een abstracte en precieze betekenis aan het begrip “dichtbij”.”

Dus. Omgeving.
Samen met het grut verruilde ik onze vertrouwde omgeving een paar dagen  voor een andere vertrouwde omgeving. We gingen op een mini-vakantie naar opa en oma in het zuiden van het land. En laat het dan ook nog eens carnaval zijn!

Een vertrouwde omgeving voor mij. Niet alleen weer even thuis bij mijn ouders, maar ook het carnaval. Ik hing nu niet 3 dagen in de kroeg en liep niet mee met de optocht, maar genoot van de grote optocht (200 wagens!!). De kleuren, het feest, de confetti, de vrolijke mensen en het grut dat langzaam mee begon te dansen en te klappen. Zakken vol met snoep en ander spul dat werd gestrooid werden mee naar huis gesleept. Precies zoals wij het vroeger ook deden.
Ook al ligt de Limburgse omgeving niet direct om me heen, het zal altijd mijn (vertrouwde) omgeving blijven.

X
Joyce

Geef een reactie

