Shoot Photo CHallenge #5: Eten

Eten. Ik houd ervan.
Eten uitzoeken. Eten maken. Eten maken.
Dat resulteert in een flinke stapel kookboeken.
En dan te bedenken dat het koken van aardappelen al een uitdaging was toen we net gingen samenwonen.
Maar schrik niet hoor, als Limburgse ben ik natuurlijk een geboren Bourgondiër en hield ik toen ook zeker wel van het eten van eten.

Shoot Photo Challenge 5

Terug naar het hier en nu.
Koken vind ik heerlijk. Dus deze opdracht voor de Photo Challenge vond ik erg leuk. Vooral als je zo’n mooie groente voor je hebt liggen als de rode kool. Of de mooie kleurencombinatie van rode kool, sinaasappel en de tijm.
Sommige producten zijn perfect om helemaal in te zoomen en zo extra de nadruk te leggen op de producten zelf. De details, de contrasten. Ik houd er van.

 

Regelmatig krijg ik te horen “Ja, maar jij kan ook lekker koken.” Geloof me, koken is niet moeilijk. Koken uit een kookboek al helemaal niet. (al zijn er natuurlijk kookboeken met mega ingrediënten lijsten, tig exotische en moeilijk verkrijgbare producten en 40 handelingen die je moet doen, maar maak het jezelf niet te moeilijk en laat die boeken in de winkel liggen als je daar nog geen zin in hebt.)

009
Ik kan het, dus jij ook!
Oh en trouwens, niet denken dat alles wat ik maak goddelijk lekker is. Af en toe mislukt er ook wat en halen we een frietje bij de snackbar.
Net zoals nu. (en ook dat kan prima mee met de photo challenge :))

Shoot Photo Challenge 5 (2)

x
Joyce

ps. De andere Photo Challenge opdrachten vind je hier.

Geef een reactie

