Rotterdam

Een dag winkelen in Rotterdam stond afgelopen zaterdag op de planning.
Samen met 4 vriendinnen (eigenlijk 5) gaan we 1 keer in de 3 maanden winkelen en zelfs 1 keer in het jaar een weekend weg. Een heerlijk vooruitzicht altijd!
Na jaren lang Den Bosch te hebben bezocht, besloten we na Amsterdam, Utrecht, Arnhem etc, nu eens Rotterdam te bezoeken.

Onze eerste reactie toen we Rotterdam opperden toen we een stad gingen kiezen was, lunchen in de Markthal!
Na alle enthousiaste verhalen en mooie foto’s waren wij enthousiast geworden.
En echt, wauw! Wat een fantastisch gebouw! Eerlijk gezegd, was dat ook alles. Ik had een soort marktsfeer verwacht zoals op Borough Market in Londen.
Hadden we te hoge verwachtingen? Geen idee.
Mocht je in Rotterdam zijn, sla de Markthal dan zeker niet over voor het gebouw. Echt prachtig!

Na onze ‘mislukte’ lunch, besloten we op aanraden van anderen richting de Witte de Withstraat te lopen. Om de hoek van de Markthal kwamen we langs ‘Baek’. het was er rustig en zag er gezellig uit. Mijn broodje geitenkaas was heerlijk! Loop dus zeker even de hoek om als je zin hebt in een broodje of salade na een bezoek aan de Markthal.

We shopten, kletsten en moedigden zelfs nog even kinderen (en ouders, zoals Priscilla! Zo leuk om je nu eens in het echt te ontmoeten!) aan bij de 1km run van de Rotterdam Marathon. Ja joh, wij weten een dag Rotterdam zo te plannen dat het gelijk in het marathon weekend is. Tegelijkertijd ook erg leuk, want de sfeer rondom was geweldig! Dus wie weet volgend jaar?  Geen marathon hoor, dat zie ik mezelf nog niet doen. Laat  mij eerst maar lekker 5km hobbelen

Na al dat shoppen, kletsen en aanmoedigen is het natuurlijk weer tijd voor een lekker hapje eten. Iedereen bedankt voor alle eettips overigens! We weten nu dat Rotterdam genoeg keuze heeft als het gaat om lekker eten.
Na 2 keer geen plek bij 2 restaurants die ons aangeraden werden, vonden we wel een plekje bij Hamburg. Via de trap, waarvan de muren prachtig beschilderd zijn, kom je op een bovenverdieping in een klein restaurant met een open keuken. Zoals de naam al doet vermoeden, je krijgt er hamburgers. En wat voor een! Wauw! Ik moet zeggen dat dit toch echt wel de allerlekkerste burger is die ik ooit heb gehad!

Rotterdam. De stad waar ik soms weinig positiefs over hoor, maar ik zal er zeker een keer terugkomen. Een weekend weg, met de Museumkaart onder de arm, naar deze creatieve en relaxte stad lijkt me heerlijk!

x
Joyce

2 gedachtes over “Rotterdam

Geef een reactie

