Shoot Photo Challenge #3: Lief

Dit keer is het thema; lief.
Wederom vond ik het lastig. Natuurlijk vind ik mijn kinderen hartstikke lief en willen ze zo af en toe graag op de foto, stiekem spiekte ik al bij het volgende thema van de challenge, familie.
Dus foto’s van de kinderen bewaar ik nog even.
Terug naar het thema van nu.
Lief.

 

Ik ben met mijn camera door het huis gaan lopen en ben op zoek gegaan naar ‘lief’ in ons eigen huis.
Als eerste dacht ik aan de jurken van onze dochter. Ze draagt het liefste broeken, in alle kleuren van de regenboog, maar geen jurken meer. Ze hangen wel in de kast voor feestjes (” Als we een feestje hebben doe ik een jurk aan, mama”), maar ook dat wordt langzaam een zeldzaamheid. Niet de feestjes, maar een jurk aan naar een feestje.
Terwijl het haar juist zo lief en mooi staat. Maar aangezien ze liever stoer wil zijn, zeg ik haar dat natuurlijk niet. Zo af en toe lukt het me om haar te overtuigen dat een jurk met haar DrMartens eronder juist stoer staat.

#3 Lief (3)

De ochtendspits. Soms gaat het als een geoliede machine en het andere moment is het net de NS met bladeren op het spoor. Op de momenten dat het als een geoliede machine gaat, kan onze jongste heerlijk spelen. Zijn speel restjes zien liggen na het naar school brengen heeft dan ook altijd iets liefs. Het liefste laat ik het ook liggen tot hij thuiskomt.

#3 Lief (4)

Afgelopen dinsdag was ik jarig en wat vind ik het toch ieder jaar weer leuk om het te vieren. Zorgen voor lekkere zoetigheid en wat lekkers voor op tafel, iedereen zien smikkelen vind ik leuk. Dat je dan als jarige cadeautjes mag krijgen is natuurlijk ook helemaal geweldig! en lief natuurlijk!

x
Joyce

Geef een reactie

