Vensterplankje

Het ontstaan van het vensterplankje.
Het vensterplankje dat eerst een schommel moest worden. Geen schommel waar we ook echt op zouden kunnen zitten. Een vaas met water erin bleek al te zwaar. Laat staan 1 stuk grut. Of ik. Oh nee, dat was geen strak plan.

Vensterplankje (2)

Voorafgaand aan de schommel in de vensterbank, had ik weer een heel ander idee.
Iets met bloemen, heel veel bloemen. (ik verklap het nog niet, wie weet doe ik het alsnog eens ;))
De bloemenzee werd een bloemenschommel. Je weet wel zo een uit een boek, sprookje of zo’n perfecte zomerfoto. Met de bloemen aan de touwen gemaakt. De geur van zomer, een ondergaande zon en met een bloemenkrans in je haren schommelen.

Vensterplankje

In de schuur vond ik een perfect stuk hout voor mijn schommel. Ik boorde er gaatjes in en ging op zoek naar een stevig touw.
Gelukkig had ik nog textielgaren liggen van de plantenhangers die ik eerder maakte. Die haalde ik door de ringen heen die in het plafond zitten en kon zo de schommel omhoog halen.
Bloemen (nepperds overigens) en kabouters (ook nepperds, ik zoek nog steeds echte die de was doen) erop en ik vond het al perfect. Niks geen bloemen aan de schommel.
Mijn plan is gaandeweg gewijzigd.
We hebben nu een extra vensterbank. Oftewel een vensterplank.

Vensterplankje (4)

 

groetjes,
Joyce

3 gedachtes over “Vensterplankje

Geef een reactie

