Shoot Challenge: #1 Kleur

Het boek Shoot! van Anki van Wijnen, a.k.a. Zilverblauw, heb ik inmiddels al een tijdje in huis. Met veel plezier heb ik het gelezen en ben ik gaan uitproberen.
Nadat ik ook nog van de man een 1-op-1 fotografie workshop kreeg, begreep ik alles veel beter.
Inmiddels staat mijn camera alleen nog maar op de handmatige stand en snap ik wat ik doe. En ook al gaat het nog niet heel snel en ben ik vaak nog te laat om mooie momenten vast te leggen, ik snap het. Vooral het snappen wat je doet nam meer tijd in beslag dan ik dacht.
Maar het leren omgaan met je camera is ook hoe dan ook een erg leuk proces.

Op de website van Anki staat een ‘Shoot photo challenge’.
Hoewel ik vaak jeuk krijg bij het horen van challenge, vind ik deze erg leuk. Het gaat niet om het plaatsen van perfecte foto’s in een bepaalde tijd. Het gaat om bewust bezig zijn met fotografie, compositie, geïnspireerd raken etc. Ik begin dus gewoon midden in de maand ( oh man, wat lekker tegendraads) en probeer eens per week een opdracht uit te voeren.

Deze week is de opdracht ‘kleur’.
Ook al dacht ik dat deze opdracht een eitje zou zijn, het bewust bezig zijn met fotografie werd me meteen duidelijk.
“Wat wil ik vastleggen?” “Waar zet ik het kommetje neer?” etc.
Grappig om te merken en fijn om zo creatief uitgedaagd te worden.

Hopelijk vinden jullie het leuk om mee te kijken naar deze challenge en heb ik na 30 weken een mooie verzameling foto’s.
Fijn weekend alvast en voor de mensen die net als wij voorjaarsvakantie hebben, fijne vakantie!

Groetjes
Joyce

10 gedachtes over “Shoot Challenge: #1 Kleur

  1. Gertrud zegt:

    Ik vind het prachtige foto’s Joyce! Met die challenge komt het helemaal goed. Zo’n camera-cursus is toch wel een aanrader hè. Ik had me opgegeven voor de cursus bij Anki maar helaas, net te laat en alles vol.
    Fijne dag.

    Liked by 1 persoon

    • zjojes zegt:

      Dank je wel!
      Een cursus is inderdaad echt een aanrader. Ik snapte de theorie wel maar het echt uitvoeren lukte me niet. Na de cursus snap ik waar mee bezig ben als ik aan knopje nr 1 draai, wat ik dan met knopje nr 2 moet doen etc.
      Wat jammer! Ik zag vanochtend wel nieuwe data op Facebook.
      Jij ook een fijne dag!
      X

      Like

Geef een reactie

