Urban Jungle Bloggers: Kitchen greens

De opdracht van deze maand, planten in de keuken.
Grappig dat ik daar eigenlijk nooit aan gedacht heb. Mijn planten stonden eigenlijk altijd in de woonkamer.
Leuk om met deze opdracht dan ook mijn planten eens in de keuken te zetten.

Theme of this month is Kitchen Greens.
Funny how this theme made me realize I never thought of plants in my kitchen. So let’s spice up my kitchen with some greens!

Urban Jungle Blogger Kitchen Greens (2)

Op het moment van foto’s maken had ik toevallig kruiden in huis voor een gerecht dat ik later die week zou maken.
Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat kruidenplanten het beter in onze tuin doen dan op het aanrecht. Onze rozemarijn groeit bijvoorbeeld al 3 jaar, de bieslook krijgt ieder jaar mooie paarse bloemen en tegen de tijm kan ik bijna niet op koken zo hard groeit hij.
Maar in de keuken, ze leven niet lang. Ik probeerde het weer eens en ja hoor, nu ik deze blog schrijf hangt de bieslook over het aanrecht heen en de peterselie is verschrompeld tot een treurig groen prakje.
Tips om ze dus langer te laten leven zijn van harte welkom!

When I took the pictures for this blogpost I had some herbs in my kitchen for a dish later that week.
I must confess that herbs at our place live longer in our garden than on our countertop. Our rosemary is growing for 3 years now, our chive grows beautiful purple flowers every year and my thyme is growing harder than I can cook.
But in the kitchen my herbs don’t live that long. Every now and then I try it again and as I am writing this blog, my chive is hanging over the countertop and the parsley is shrunken into something that you can’t call a plant anymore. So tips are really welcome!

Urban Jungle Blogger Kitchen Greens (4)

Onze woonkeuken is na de verbouwing nog een stukje groter geworden, dus voor de foto’s hoefde ik me niet te beperken tot het aanrecht.
Ik merk dat ik nu toch wel een mooie grotere plant mis in de keuken. Voor wat groen, aankleding en sfeer.
Mooie missie voor volgende keer. Een mooie grote plant erbij 🙂

Urban Jungle Blogger Kitchen Greens (5)

After our big ‘rebuilding our kitchen’ project, our eat-in kitchen got even bigger. So for the pictures I used the dining area as well, because it’s part of our kitchen.
After rearranging some plants in our kitchen, I noticed I’m missing a big plant in our kitchen. So I found a mission for next month: getting a big plant in our kitchen 🙂

Hebben jullie planten of kruiden in de keuken?
Did you spice up your kitchen with some greens?

groetjes
Joyce

Een gedachte over “Urban Jungle Bloggers: Kitchen greens

  1. Ellis zegt:

    Hoi Joyce, om van die volle winkelplantjes te krijgen, doen ze veel zaadjes in een potje en kweken ze heel snel op. Hierdoor raakt alles uitgeput. Je kan proberen om het plantje uit elkaar te halen en een paar delen in een potje terug te zetten. Zo heeft het meer ruimte en nw aarde om weer te groeien. Hopelijk lukt het! Groet, Ellis

    Like

Geef een reactie

