Harlequin Blanket

De titel van deze blog had natuurlijk ook geruite deken kunnen zijn, maar dat vond ik toch niet lekker klinken.
Plus het feit dat me heel erg aan de Schotse ruit deed denken, qua naam. Daardoor moest ik meteen weer aan Bassie’s geruite jasje denken, waardoor ik weer kriebels kreeg bij het woord ‘geruit’.
Volgen jullie het nog? Nee, vergeet bovenstaande en lees de titel nog een keer.

Harlequin blanket- Zjojes

Juist, een Harlequin blanket. Oftewel een Harlekijn deken.
De naam komt weer van een Harlekijn. Een soort clown dus die een kostuum draagt met een geruit (ja ja, Schots, Bassie, kriebels) diamantpatroon.
Al heb ik geen contact opgenomen met Swarovski om mijn deken te voorzien van diamanten, ik presenteer toch met trots:

Harlequin blanket- Zjojes

mijn Harlekijn deken!
Gemaakt aan de hand van het patroon van Jip by Jan en gehaakt met prachtig Stylecraft DK garen.

Harlequin blanket- Zjojes

Mijn dekenmand raakt al aardig gevuld van al die gehaakte dekens en het is ook nog niet zo koud geweest dat we hier in huis een tekort aan dekens hadden, dus mijn volgende haakproject is voor mijn zusje.
Een Harlekijn deken!

Groetjes,
Joyce

2 gedachtes over “Harlequin Blanket

Geef een reactie

