De grote verbouwing

“Trek dat Te Koop bord maar uit de tuin!” zeiden we december 2014 tegen de makelaar.
Na 2,5 jaar ons huis in de verkoop te hebben en alle bijhorende ellende, poetsen, nutteloze bezichtigingen, met 3 kinderen je huis uit op onmogelijke tijden, waren we er ontzettend klaar mee.
Het bord ging eruit, wij zuchten eens diep van opluchting en genoten weer van ons huis.

Verbouwing Zjojes (2)

We besloten om hier te blijven. Het was en is een fijn huis.
Alleen een maar. Het dak van de keuken.
Wachtend op de eerste druppel water die er doorheen zou komen, lieten we een aantal aannemers langskomen. Er moest wat gedaan worden, maar wat?
We belandden in een stroomversnelling en 27 weken geleden (niet dat ik de weken bijhoud, dat doet Instagram voor me) werd onze uitbouw gesloopt. De keuken zelf is blijven staan, maar alles eromheen werd gesloopt.
We leefden in de woonkamer en konden gelukkig koken en afwassen bij onze lieve buren.

Verbouwing Zjojes (3)

En nu is het af. Helemaal af. Wat zijn we blij!
Vorige week zag ik dat we precies een jaar geleden het Te Koop bord van de gevel trokken en we zijn nog steeds zo blij dat er geen koper kwam.

Verbouwing Zjojes

Op het gebied van inrichten zijn we nog druk bezig. Ook omdat dit stap 1 was om in dit huis te blijven wonen met z’n 5en (een vierde slaapkamer kregen we er natuurlijk niet bij). Maar gelukkig was dit wel de meest drastische verandering en hebben we die nu achter de rug.

Verbouwing Zjojes (4)

Maar ooh wat ben ik blij met mijn Rice behang achter de keukentafel, de Zuiver lamp boven de eettafel (heel groot applaus voor de man des huizes die hem gelukkig ingekort kreeg) , de prachtige Ixxi van het Melkmeisje aan de muur (die ik won bij Zus Interieur) en mijn roze Moccamaster die eindelijk mag shinen op het aanrecht (die ik overigens won via het Instagram account van Rice.dk).

Verbouwing Zjojes (5)

Geen haar op ons hoofd die er nu aan denkt om weer een Te Koop bord op de gevel te plaatsen!

groetjes
Joyce

Een gedachte over “De grote verbouwing

  1. Nathalie zegt:

    Wat ziet het er mooi uit!
    Kan me het huis in de oude situatie nog herinneren, van ooit tijdens een ‘draagdoekenmeeting’!

    Kan me voorstellen dat het te koop bord weg mag blijven, echt mooi!

    Like

Geef een reactie

