Haakproject: Stola van Wolplein

Haken. Ik leerde het mezelf en voor mijn gevoel deed ik maar iets.
Overigens ging dat leren niet vanzelf. YouTube, blogs, tutorials en vooral heel veel gevloek leerden het me.
Ik oefende door 2 dekens te maken en vond dat het toen tijd was voor een echte deken. Met écht katoen.
De andere 2 maakte ik met acryl garen van de Zeeman en Wibra. Niks verkeerds aan hoor, de dekens worden nog steeds volop gebruikt.

I learned myself to crochet. Without YouTube, blogs, online tutorials and cursing I couldnt have done it.
After practising on 2 blankets, I started on a new blanket with cotton. The other blankets were made with acryl yarn. Nothing wrong with acryl by the way.

stola haken Wolplein.nl

‘Het echte werk’ voelde wel een beetje spannend. Alsof je met een vieze kwast op een spierwitte muur aan de gang moet. Stom eigenlijk, want als het niet lukt haal je het toch weer uit?
Maar het lukte. Een granny haken ging makkelijker dan ik dacht. En voor ik het wist was ik bezig aan heuse deken. De Never Ending Blanket was geboren.
Inmiddels is de deken echt af en haakte ik ondertussen kussens en slingers.

After 3 blankets it was time for a real pattern. A granny blanket or as I started to call it, my never ending blanket.The granny was easy and after a while I had a real blanket!

Stola Wolplein (2)

Op mijn ‘to make’ lijstje stond al een hele tijd de stola van Wolplein.
Een echt patroon.
Het nog echtere werk.
Na tig keer het begin uithalen en steeds weer opnieuw beginnen, had ik het uiteindelijk door. Ik las het patroon gewoon helemaal verkeerd *ding dong*
Ik haakte een week lang ieder avond en mijn stola werd langer en groter.

The shawl from Wolplein was on my ‘to make’ list for a while.
A real pattern.
I had some difficulties when I started, but after that my shawl got longer and bigger.

Stola Wolplein (3)

De stola is gehaakt met Katia Alaska garen. Lekker dik en heerlijk warm.
De golvende rand haak je met Phildar paillettes garen waarin pailletten zijn verwerkt. Af en toe raak je in de knoop met het garen en de pailletten, maar het resultaat mag er zijn. Een heel subtiel glimmertje.
Maar het golvende randje kreeg ook een randje. Met haaknaald 2, wat een dun naaldje zeg, en Rico Essentials garen kreeg de rand een kleurrijk accent.
Tadaaaaaa, mijn stola is af!
Ik moet na dit haakproject echt aan mezelf toegeven dat ik een echte haakster ben :).

Stola Wolplein

The shawl is made with Katia Alaska yarn wich is really warm so perfect for a project like this.
The fringe is made with Phildar paillettes yarn. Beautiful yarn but not easy to crochet with. The fringe is beautiful and shines really subtile. You give the fringe a colorful accent with Rico Essentials. You need to crochet this really thin yarn with a crochet hook nr 2.
My shawl is finished and I’m so happy with it!
And I need to admit that I am a crochet addict 🙂

X
Joyce

p.s. ondertussen kreeg ik vandaag weer nieuw garen binnen voor mijn nieuwe haakproject 🙂
Meanwhile I got some new yarn for a new crochetproject 🙂

Geef een reactie

