Shoot!

Afgelopen jaar kocht ik een spiegelreflex camera. De voorwaarde die ik mezelf wel stelde: ik ga níet op de automatische stand fotograferen.
Constant die flitser die uit de camera gesprongen komt. Als ik iets irritant vind, is het namelijk wel de flitser. Op mijn telefoon staat hij ook altijd uit. Maar goed dat even ter zijde.
Ik leerde om een beetje te spelen met de instellingen en ook al gaat dat allemaal nog niet soepel en ben ik soms te laat om het goede plaatje te schieten, het lukt aardig.

Shoot! Zilverblauw

Kort geleden kwam het boek ‘Shoot!’ van Anki Wijnen a.k.a. Zilverblauw uit. Ik volg haar blog al een hele tijd en wat geniet ik van haar foto’s. Licht en veel kleur.
Dus toen ze blogde dat er een boek over fotograferen zou komen, was ik heel nieuwsgierig.

002

En nu heb ik hem!
Ik ben er meteen in begonnen, slurp alle informatie op en doe keurig alle DIY’s die in het boek staan.
Ik heb het boek nog niet uit, maar kon het niet laten om wat foto’s te delen die ik afgelopen tijd maakte voor de DIY’s van het boek.

039

004

057

Natuurlijk kan ik zeggen, ga dat boek kopen, maar dat doe ik niet. 

Of nou ja, waarom ook niet, doe het nou maar gewoon, koop dat boek als je van die automatische stand van je camera af wil!

Het boek is o.a. te koop in de webshop van Zilverblauw.
Terwijl jullie plaatjes kijken, ga ik verder met lezen. En foto’s maken.

groetjes,
Joyce

5 gedachtes over “Shoot!

  1. Marije Gordijn zegt:

    Een boek dat mij heel erg heeft geholpen om van die automatische stand af te komen is “Beyond Snapshots” van peta Mazey en Rachel Devine. Beetje zoetsappig amerikaans soms qua voorbeeldfoto’s, maar het was het eerste en laatste boek dat ik las over fotografie en ik ging in een keer van de automatische stand naar alles Manual. Ik wil niet beweren dat ik nu pro ben hoor, verre van, maar leerzaam was het wel.

    Like

Geef een reactie

