DIY: Plantenhangers

Plantenhangers.
Ik heb ze tijden kunnen negeren. Ik vond het wel grappig, maar doordat ik toch geen groene vingers heb, zag ik het nut er niet van in om ze bij ons in huis te hangen.

Plantenhanger DIY

Een simpele plantenhanger is heel makkelijk zelf te maken.

Plantenhanger DIY

Benodigdheden:
* houten/metalen ring, net wat je zelf mooi vindt.
* textielgaren
* schaar
* meetlint
* een plant, uiteraard.

Plantenhanger DIY

Je begint met het maken van 4 stroken van minimaal 3 meter (afhankelijk van hoe lang je plantenhanger moet worden). Op de helft van de draad vouw je ze dubbel. Niet knippen!!
Waardoor je dus 8 stroken hebt. Je bundelt de dichte stroken bij elkaar en knoopt ze vast aan de ring. Je hebt nu 8 losse stroken aan de ring hangen.

Plantenhanger DIY

Dan bepaal je wat voor jou de juiste lengt is om te beginnen met de bovenste knopen. Ik begon bij de groene op 35 cm. Ik wilde de knopen boven de plant uit laten komen.
Je maakt knopen met 2 stroken. Spreid ze een beetje uit over de tafel, zodat voor jezelf goed zichtbaar is welke je aan elkaar hebt geknoopt.

Plantenhanger DIY

Nu moet je namelijk 2 stroken aan elkaar knopen die niet bij elkaar ‘horen’. Dit blijf je herhalen totdat hij voor jou op gewenste lengte is.
Pak dan alle stroken samen en maak er een stevige, dikke knoop in.
Plant erin en ophangen maar!

Plantehangers maken

Ik hing mijn plantenhangers voor het raam en maakte er met krijtstift een lijstje omheen. Ze mogen eindelijk gezien worden, die plantenhangers 🙂

groetjes,
Joyce

12 gedachtes over “DIY: Plantenhangers

  1. mdgraaf zegt:

    Ik vind de lijstjes met krijt op het raam heel erg leuk! En ook de gekleurde textiel garen zijn mooi! Ik gebruik normaal altijd sisal touw als ik een plantenhanger maak maar ik denk dat ik ook maar eens met leuke kleurtjes aan de gang ga!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

