Urban Jungle Bloggers; Plants & Art

Groene vingers heb ik niet. Mijn orchidee verzoop ik en cactussen liet ik uitdrogen. Volgens mij is dat ook een kunst, maar de meningen daarover waren niet verdeeld.
Planten en ik gaan gewoon niet samen.
Althans dat dacht ik. Ik waagde nog een poging en ondertussen heb ik al een jaar 2 cactussen staan.
Een pilea, oftewel pannenkoekenplant, vond ik geweldig, maar het leek me zo’n moeilijk plantje dat ik het maar bij plaatjes kijken hield.
Nou ja, dat was de bedoeling. Geheel plotseling en razendsnel had ik er ineens 1. Overigens valt het qua moeilijkheid nog best mee. Water en licht, geen direct zonlicht. Ik kreeg een klein stekje en mijn baby krijgt baby’s. 2 nieuwe kleine blaadjes komen sinds deze week tevoorschijn!

Urban Jungle Bloggers Arts&Plants Salvador Dali

Met heel veel plezier volg ik al een tijd het blog ‘Urban Jungle Bloggers‘. Ik gluurde bij iedereen en genoot van al het groen.
Tot nu.
Na de constatering dat ik mijn eigen jungle aan het creëren was, meldde ik me aan om eens mee te doen.
Iedere maand is er een ander thema en wordt je creatief uitgedaagd om er weer wat moois van te maken met de planten in je huis.

Urban Jungle Bloggers Arts&Plants Salvador Dali
de prachtige print is van SketchInc. Waar ik eerder al eens een blog over schreef.

Deze maand is het thema ‘Plants & Art‘.
Als ik aan kunst denk, denk ik meteen aan Dalí.
Zijn kunst leerde ik op middelbare school kennen toen we een bezoek brachten aan zijn museum in Figueres tijdens onze werkweek in Barcelona.
Ik keek mijn ogen uit en was verkocht.
De fantasie, de verrassing, het dromerige.
Ik zou zo graag nog eens teruggaan. Uren rondlopen in het museum en steeds wat nieuws kunnen ontdekken.

Urban Jungle Bloggers Arts&Plants Salvador Dali

Het surrealisme, zoals Dalí het zo mooi kon uitvoeren, zag ik ook ineens terug in mijn planten.
De gifgroene en knalpaarse cactus zijn natuurlijk zo gespoten, waardoor het verre van echt is.
De pilea heeft ook iets fantasie-achtigs. De grote blaadjes op een hoge steel. De pannenkoekvormige blaadjes. Alleen nog sloffen met een belletje voor mij en Pi en ik zijn 1 geheel.

Hebben jullie nog planttips voor deze beginneling die groene vingers wil kweken?

groetjes,
Joyce

8 gedachtes over “Urban Jungle Bloggers; Plants & Art

Geef een reactie

