Origami Zoo

Op Instagram zitten soms verborgen schatten. Nou ja, niet altijd verborgen, aangezien de meesten geen slotje op hun account hebben. Maar ach, het bekt zo lekker.
Zo ontdekte ik ook Origami Zoo op Instagram.
Kraanvogels vouwen deed ik al vaker, dus ik viel als een blok voor de mooie origami ketting van de kraanvogel. Toen Laila me vroeg of ik wilde bloggen over haar mooie webshop, twijfelde ik geen moment.
Ze heeft 2 soorten kettingen, tangram en origami. Als ik toch eens stinkend rijk was, kocht ik haar hele webshop leeg. Iedere dag een andere ketting.

Origami Zoo kraanvogel

Bij het zien van de geboortekaartjes, begon ik overigens bijna te denken aan weer een baby in huis. Bijna hé? (een grote sorry voor de man, die zich nu verslikt in zijn drinken).
Naast de kettingen en geboortekaartjes, heeft ze ook muurstickers, behangbeesten, posters en kaarten in haar webshop. Uiteraard in een origami of tangram thema.

IMG_9372

Ik kreeg een prachtige origami kraanvogel ketting. De prachtig uitgesneden hangers zijn gemaakt van berkenhout. Ze ogen heel breekbaar, maar zo voelen ze niet. Wel zijn ze heel licht, wat ik persoonlijk wel fijn vind. Geen zware ketting om je nek.
Voor de afwisseling draag ik de ketting ook wel eens kort. Met een klein knoopje achterin staat hij bij sommige kleding net wat mooier.

Origami Zoo ketting doosje2

Origami kraanvogels vouwde ik al vaker en ook al heb ik iedere keer weer een kleine opfriscursus nodig, als ik het eenmaal weer doorheb blijf ik ze vouwen. Ze hebben iets sierlijks en elegants en dat allemaal gemaakt uit 1 papiertje.
Mocht je nog op zoek zijn naar een goede uitleg om zelf kraanvogels te vouwen en ook geen geboortekaartje nodig hebben, kijk dan even op de site van Origami Zoo. Laila heeft een fijn en duidelijk filmpje gemaakt.

Origami Zoo ketting kraanvogel

groetjes,
Joyce

4 gedachtes over “Origami Zoo

Geef een reactie

