Koken op vuur

Op onze vakantie stek is een mooie plek gemaakt om een kampvuur te maken.
Er ´s avonds zitten met een kopje koffie of een glas wijn is natuurlijk heerlijk, maar er koken miste ik eigenlijk.
Voordat we weg zouden gaan, stond een Dutch Oven hoog bovenaan mijn verlanglijstje.
Koken aan het strand, dat zou toch heerlijk zijn.

Weber Dutch Oven

De vakantie brak aan, maar de pan hadden we nog steeds niet besteld.
Gelukkig voor ons kwamen mijn ouders naar dezelfde camping en hiep hiep hoera, zij hebben een Dutch Oven!

Weber Dutch Oven

De man las voordat ze kwamen het boek ´Hete Vuren´ van Jeroen Hazebroek van voor tot achter en wist zo precies hoe hij het perfecte vuur moest maken.

Weber Dutch Oven

Ik vond op Het Buiten een heel makkelijk recept om de Dutch Oven eens te proberen, De Makkelijke Hap.

Weber Dutch Oven

De man maakte samen met het grut het vuur, wat ze uiteraard konden als de besten.
Och man, wat hebben we gesmuld en genoten. Van het lekkere eten en van het uitzicht. Koken aan zee, hoe gaaf is dat!
Ik geloof dat ik al weet wat er volgend jaar als eerste ingepakt wordt als we op vakantie gaan.

Weber Dutch Oven

groetjes,
Joyce

Geef een reactie

