Bonna Dotta

Een mailtje krijgen via het contactformulier op mijn blog is toch nog best een dingetje.
Het gebeurt niet vaak en als het dan gebeurt dan maakt mijn hart een sprongetje.
Zo kreeg ik laatst een heel leuk mailtje van Esther van Bonna Dotta. Na wat heen en weer gemail, kwamen we erachter dat we bij elkaar in de buurt wonen.
We planden een koffiedate en zo ging ik op maandagochtend met mijn fietsje naar Esther.

Bonna Dotta lamp tas

Esther is een bezige bij die heel graag creatief bezig is. Ze heeft een webshop, Bonna Dotta, met zelfgemaakte spullen. Ze haakt en is handig met de naaimachine. Haar winkel is dan ook gevuld met allemaal zelfgemaakte spullen.
Kussentjes, tassen, sieraden, letters bewerkt met stof, lampenkappen en ook prachtige gehaakte kleden. Alles is met de hand gemaakt.
Het begon allemaal toen ze 7 a 8 jaar geleden letters van stof maakte voor een vriendin. “Iedereen zei, ga er iets mee doen en toen heb ik ze eens op Marktplaats gezet. En ja hoor, mensen begonnen hun eigen letters bij me te bestellen. Niet lang daarna begon ik met tasjes maken.”
De naam Bonna Dotta heeft ze zelf bedacht. “Ik ben half Spaans en daar heeft het wel wat van weg. Bonna slaat voor mij op lief, leuk, gezellig, vrolijk. Dotta is een verbastering van dots oftwel stippen en daar houd ik van. Ik heb wel pogingen gedaan om wat anders te verzinnen, maar dit blijft voor mij het beste klinken.”

Bonna Dotta kussen2

Esther vertelde me met heel veel passie hoe het allemaal begon en wat ze allemaal doet. Ze maakt alles zelf, maar doet daaromheen ook alles zelf. De website, de foto’s, de winacties, Instagram, Facebook etc.
Ook al is het allemaal veel werk, je hoort haar niet klagen. Ze vindt het juist enorm leuk. Al is het soms enorm zoeken naar tijd met ook nog 3 kinderen om haar heen.
Voor de koffiedate had ze een groot deel van haar spullen bij elkaar gezet, zodat ik het eens allemaal kon zien. En oh, wat werd ik daar toch blij van!
Vrolijke kleuren en patroontjes.

Bonna Dotta kussen

Op 1 juli was het feest in huize Bonna Dotta. De webshop is namelijk 2 jaar oud! Dat laat ze natuurlijk niet zomaar voorbij gaan. T/m 12 juli krijg je 20% korting in de hele webshop als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.
Op dit moment heeft ze ook een leuke winactie op de Bonna Dotta Facebook!

Bij mij staat ze in ieder geval sinds kort tussen de favorieten. Wie weet voor straks in de keuken. Of de slaapkamers. Of als kraamkado. of….. Nou ja, mogelijkheden zat!
Of natuurlijk een stoere tas, want ook al begint de vakantie net, een tas hebben ze over 6 weken weer nodig 🙂
Ons jongste grutje vindt deze in ieder geval heel stoer!
image

groetjes,
Joyce

Geef een reactie

