Jij bepaalt wat er op tafel staat #6

Goed. Ik zal maar meteen bekennen dat ik een beetje vals gespeeld heb.
De bedoeling was namelijk een heel ander boek.
Maar de genoemde bladzijdes leverden niet de recepten op waar ik het mee aandurfde. Van kalfslever tot gefrituurd eekhoorntjesbrood, ik had geen ‘YESSS!’ gevoel.
Misschien is dat ook de reden dat ik nog nooit uit het kookboek gekookt heb.
Maar goed, ik wilde pasta en gelukkig heb ik nog een pasta boek, namelijk De Zilveren Lepel.

De Zilveren Lepel Pasta

Jootje koos voor blz 112, dus die sloeg ik open en dat was meteen een die ik wél wilde proberen. ‘Maccheroni uit Molise’.
Een macaroni met kruiden, ui en pancetta.

Macaroni

Het was ook echt heerlijk! Het is wel lekker om er een lekkere salade bij te eten of een stokbroodje. Voor iets meer bite. Wij deden dat nu niet en we misten wel iets bij de maaltijd.
Het is heel simpel recept, dus wederom deel ik het recept heel graag met jullie.

Macaroni met pancetta

Ingredienten:
* olijfolie
* 1 teen knoflook, fijngehakt
* 1 ui, fijngehakt
* 100gr pancetta
* bladpeterselie, fijngehakt
* 4 blaadjes verse basilicum
* 1 verse rode chilipeper, zonder pitjes en fijngehakt
* 425gr macaroni
* 40gr pecorino (ik gebruikte zelf Grana Padano ipv pecorino)

Bereiding:
Verhit de olie in een ondiepe pan. Fruit de ui en knoflook 5 minuten op laag vuur. Voeg de pancetta, peterselie, basilicum en de chilipeper toe en bak ze een paar minuten.
Maak ondertussen de macaroni volgens de verpakking klaar.
Schep wat macaroni op een bord en doe er wat van het pancetta mengsel op. Beetje kaas eroverheen en klaar!

Volgende keer gaat de fik erin. De barbecue gaat namelijk aan!
‘On Fire’ van Mme Charlotte is dan aan de beurt.
Voor de volgende keer ben ik op zoek naar een bladzijde tussen de 18 en 158.

groetjes,
Joyce

8 gedachtes over “Jij bepaalt wat er op tafel staat #6

Geef een reactie

