Happy buntings

Aangezien we de afgelopen 2,5 jaar (de periode dat ons huis te koop stond) weinig aandacht hebben besteed aan de tuin, is het nu de hoogste tijd om dat wel weer te gaan doen.
We hebben de tuin natuurlijk wel bijgehouden, maar het opfleuren van de tuin voelde iedere keer als een nutteloze investering.
Tijd voor verandering!

happy buntings

We haalden bij de schuur de klimop weg en zetten er een picknicktafel neer. Wat een verschil al!
Ondertussen was ik begonnen met vlaggetjes haken. Zonder doel overigens, maar gewoon omdat ik er vrolijk van werd. Ik gaf ze weg of deed ze cadeau, maar zelf houden deed ik dan weer niet.
Totdat de eerste warme dagen kwamen.
Ik moet er gewoon de tuin mee opvrolijken!
2 slingertjes maakte ik en dat was genoeg.

120

Althans, dat dacht ik. Prachtig acryl (ik haak het liefste met katoen, maar deze kleuren <3) kwam ik tegen bij de plaatselijke wolwinkel en zonder meteen aan de vlaggetjes te denken, kocht ik het.

happy buntings haken vlaggetjes

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een gemeleerd bolletje altijd ontzettend mooi vind, maar iets er van maken kan ik niet.
Gelukkig veranderde dat nu ineens en besloot ik meer vlaggetjes te maken. Het patroon is van Eliane Roest en te vinden op haar haak blog, Roest Haakt. Ze vindt het ook heel leuk als je je foto deelt op Instagram met #happybuntings.

happy buntings

Het acryl krult helaas wel behoorlijk na het haken, maar lang leve het strijkijzer! (eigenlijk kan dat dan weer niet met acryl, maar ik deed het toch. De vlaggetjes worden dan iets platter, maar ook iets groter. Dat vond ik persoonlijk niet zo erg)

Hebben jullie nog leuke (zelfmaak)tips om je tuin mee op te fleuren?

groetjes,
Joyce

6 gedachtes over “Happy buntings

  1. jootje74 zegt:

    Wat een leukerds! En gezellig zo in de tuin. Wij fleuren de boel s avonds op met leuke lampjes. Bij de Action nam manlief vlinders mee. Blijken ze gekleurd licht te geven, en ook nog eens van kleur te veranderen. Iets te hoog kermisgehalte ha ha!

    Like

Geef een reactie

