Papier hier

Mijn liefde voor papier begon met het Flow boek ‘Brieven en kaarten special’.
Ik zag er mooie papiertjes in, maar het ging mij op dat moment vooral om het maken van leuke postpakketjes of om enveloppen op te leuken.
Pinterest en het blog Ing-things zorgden ervoor dat mijn interesse in origami steeds meer gewekt werd.
Op een saaie zondag vouwde ik er 1. (Nadat ik eerst 100 vouwpapiertjes van de kinderen tot een prop georigamied had)

Origami

Niet lang daarna volgde Flavourites Live en kocht ik heel mooi inpakpapier van . Wat ik ermee zou gaan maken wist ik nog niet.
Kerst stond inmiddels voor de deur en ineens wist ik het. Ik ging sterren maken.

Origami1

De sterren zorgden er weer voor dat ik het ‘Flow book for paper lovers’ kocht.
Ik werd handig in het vouwen van kraanvogels en vouwde er een heleboel meer in een ochtend. Ze mochten met z’n allen op stok voor het raam.

Origami2

Lang vouwde, knipte en plakte ik niks, want ik was veel te druk met mijn deken. Totdat ik daar even geen zin meer in had. De deken in de hoek en het papier weer uit de kast.
De kristalmal van De Krantenkapper kocht ik eindelijk. Ik wilde hem al heel lang, maar ik was natuurlijk te druk met mijn deken.
Ze hingen met Kerst en Oud en Nieuw voor het raam en nu hangen ze in de woonkamer.

Origami4Origami3

En soms komen goede ideeën zomaar ineens in je op. Zo ook de ‘Schommelende Dames’, waar ik al eerder over blogde. Plus de dames in een potje die ik maakte voor mijn give away.
Laatst kocht ik na lang wikken en wegen, eindelijk het laatste ‘Flow book for paper lovers’. Er staat een prachtig getekende bloemenkraam in van Rebecca Green en deze past perfect in mijn vensterbank.
De tekst ‘Kijk om je heen: overal is wat moois te zien’ en de ‘Schommelende Dames’ mogen nog lekker blijven. Ik heb er alleen een bloemenkraam aan toegevoegd.

Origami5Origami7

Groetjes,
Joyce

5 gedachtes over “Papier hier

  1. Door Mijn Roze Brilletje zegt:

    Wat heb je ontzettend leuke dingen gemaakt zeg! De kristallen hangen hier ook nog steeds in de kamer, ik blijf ze leuk vinden.

    Like

  2. Petra zegt:

    Super!! Toen ik nog heel wat jaar jonger was😄 heb ik ook heel veel gevouwen met origami… Totdat ik op een gegeven moment zoveel had gevouwen Rn ik niet meer wist wat ik er mee moest…

    Misschien mijn spulletjes weer eens opzoeken… Ziet er zo mooi uit wat jij maakt

    Like

Geef een reactie

