Jij bepaalt wat er op tafel staat #3

Ik weet nog dat ik het typte laatst. “niet getreurd mensen, mijn blog word geen foodblog”. Ondertussen schreef ik  achter de schermen 3 blogposts met allemaal als thema, eten.
Waaronder ook deze.
Ik vroeg jullie weer om paginanummers te noemen uit het boek Plenty van Yotam Ottolenghi. Dankzij Priscilla en Loes werden het blz 111 en en 39.
Op blz 111 staan de beroemde aubergines met karnemelksaus, maar waar ik me nog niet aan durfde te wagen aangezien er aubergine (duhu) in zit. Op blz 39 staan gevulde uien, dus die maken we er gewoon bij, besloot ik.

IMG_1377

Aangezien ik me al heel vaak vergist heb in de bereidingstijd bij een gerecht van Ottolenghi, besloot ik om na de lunch de uien alvast voor een groot gedeelte klaar te maken. Het rook heerlijk!

Ik kan nu natuurlijk verder gaan, doen alsof we heerlijk gegeten hebben, jullie aanraden om het ook te maken en doen alsof de kinderen hun vingers erbij aflikten, maar nee.

IMG_1376

Uit voorzorg had ik overigens beide recepten al gehalveerd.

De smaak van de uien was gewoon niet onze smaak. Ik kan me wel voorstellen dat mensen het lekker vinden. De uien waren gevuld met geraspte tomaten, feta, peterselie, bosui en knoflook.

IMG_1375

Maar dan de aubergine. Ze moesten een half uur in de oven en werden dus helemaal zacht. Juist datgene wat ik niet lekker vind aan aubergine. De karnemelksaus vond ik juist lekker fris en werd meer een frisse knoflooksaus. Granaatappelpitjes zijn altijd lekker.

We hebben het in ieder geval geprobeerd en soms heb je dan wel eens een recept dat je niet zo lekker vindt. Overigens maakte ik wel al heel veel lekkere recepten uit zijn boek.

Uiteraard heb ik weer een nieuw boek uitgezocht en volgende keer maken wil ik iets gaan maken uit het boek ‘Reis om de wereld in 80 gerechten’ van culinair fotograaf David Loftus. Er staan recepten in van Jamie Oliver, Nigella Lawson, Heston Blumenthal en Rachel Khoo en nog veel meer bekenden. Ik heb het boek al even, maar ik heb er nog nooit iets uit gemaakt.

Helpen jullie weer mee met kiezen? Noem een bladzijde tussen de 21 en 268.

Groetjes,

Joyce

10 gedachtes over “Jij bepaalt wat er op tafel staat #3

    • zjojes zegt:

      Je hebt een toetje uitgekozen, daar houd ik van!
      Aardbeien en bernagie met geschaafde amandelen van Georgie Socratous.
      Ik moet wel even op zoek naar de bernagie bloemen, maar ik ga mijn best doen 🙂
      Groetjes,
      Joyce

      Like

    • zjojes zegt:

      Op pag 74 stond een plaatje, dus ik heb pag 73 gepakt. Een tajine van kip met citroen en olijven van David Loftus.
      Dat is inderdaad een goede voor de volgende keer, foto’s van het proefende grut 😀
      Groetjes,
      Joyce

      Like

  1. Danielle zegt:

    Mmm de aubergine gerechten van Ottlenghi zijn juist mijn favoriet! Maar snap goed wat je bedoelt, ik heb het ook heel
    Lang niet lekker gevonden door het snotterige en het echt leren eten! Maar bem hier wel de enige in huis die het eet haha! En die uien, was dat niet een pokke-klus? Xx

    Like

    • zjojes zegt:

      Het kost wel wat werk. Je moet de uien in bouillon koken en ze moeten een behoorlijke tijd in de oven, maar als je het vroeg zover klaarmaakt dat je ze alleen maar hoeft te vullen en in de oven te schuiven valt het allemaal wel mee.
      X

      Like

  2. WildThInge zegt:

    Haha, wat fijn die eerlijkheid! Ik vind het al zo dapper dat je allerlei dingen probeert! Ik blijf toch altijd in dezelfde smaakjes hangen merk ik: alles waar tomaat in zit is goed, uit welk kookboek het ook komt. 🙂 Ik ben heel benieuwd naar de volgende ronde, eet smakelijk alvast! (maar tajine is meestal erg lekker, dus dat komt vast goed.)

    Oh en nogmaals fijne verjaardag!

    Like

  3. Door Mijn Roze Brilletje zegt:

    O zo herkenbaar. Ik kan ten eerste absoluut niet koken en doe wel eens een poging tot….om er dan achter te komen dat het niet te eten is, haha! Ik blijf je blog wel volgen voor de echt lekkere recepten 😊

    Like

Geef een reactie

